12.05.2020

Terveydenhuollon digitalisaatiota mitataan HIMMS-luokituksella – Apotti-järjestelmä mahdollistaa pääsyn sen korkeimmille tasoille

Terveydenhuollon tietojärjestelmiltä edellytetään ehdotonta luotettavuutta sekä tukea prosessien tehokkuudelle ja hoidon laadulle. Kansainvälinen HIMSS-luokitus mittaa terveydenhuollon organisaation kypsyyttä digitalisaation hyödyntäjänä. Apotti-järjestelmä mahdollistaa pääsyn sen korkeimmille tasoille.

Lue lisää »
04.05.2020

Apotti-asiantuntijoiden rooli järjestelmän kehittämisessä

Apotin johtava asiantuntija Tinja Lääveri on ollut mukana vuosina 2010, 2014 ja 2017 toteutetussa STM:n rahoittamassa Steps-tutkimushankkeessa*, jossa kysyttiin lääkäreiden ja hoitajien kokemuksia potilastietojärjestelmistä ja niiden kehittämisestä. Tutkimukset tehtiin ennen Apotti-järjestelmän käyttöönottoa.

Lue lisää »
22.04.2020

Apotti-hankkeen aikataulut täsmentyneet

Apotti-järjestelmän käyttöönottoaikatauluihin tehtiin maaliskuussa muutoksia Apotin ohjausryhmässä koronaviruspandemian vuoksi. Aikatauluja on nyt edelleen täsmennetty perustuen tämänhetkiseen arvioon koronavirustilanteesta.

Lue lisää »
21.04.2020

Inkoo, Lapinjärvi, Loviisa ja Siuntio mukaan Apottiin

Apotti-puitejärjestelyn neljän vuoden määräaika umpeutui 20.4.2020 ja puitejärjestelyyn liittyi mukaan uusina kuntina Loviisa, Lapinjärvi (osana Loviisaa), Inkoo ja Siuntio. Uusien liittyjien myötä Apotin omistavat HUS Helsingin yliopistollinen sairaala, Helsinki, Vantaa, Kirkkonummi, Kauniainen, Kerava, Tuusula, Loviisa, Inkoo ja Siuntio.

Lue lisää »
16.04.2020

Apotti vastaa pandemiatilanteessa ripeästi asiakkaidensa muuttuviin tarpeisiin

Apotin asiakasorganisaatiot ovat varautumassa mahdolliseen koronapandemian huippuun. Kun Apotin asiakasorganisaatiolle tulee tarve varautua operatiivisen toiminnan muutoksiin, varaudutaan näihin muutoksiin myös asiakas- ja potilastietojärjestelmässä, jotta se palvelee mahdollisimman hyvin myös poikkeustilanteessa.

Lue lisää »
08.04.2020

Apotti-järjestelmän kautta jo 600 etävastaanottoa viimeisten kahden viikon aikana

Apotti-järjestelmään ja Maisa-asiakasportaaliin integroitu videovastaanotto* parantaa kansalaisten digipalveluja koronaviruspandemian keskellä. Tällä hetkellä etävastaanoton mahdollistava palvelu on käytettävissä tuotannossa olevilla Apotti-järjestelmän käyttäjillä eli HUSin ja Vantaan kaupungin asiakkailla ja potilailla.

Lue lisää »
Arkisto

Sosiaalinen media