17.05.2019

Maisa – Sosiaali- ja terveyspalvelut sähköisesti mukanasi

Apotin asiakasportaali, Maisa, on sähköisen asioinnin väylä ammattilaisen ja kansalaisen välillä. Maisassa pääset hoitamaan omia sosiaali- ja terveysasioita missä ja milloin vain. Omien tietojen seuranta ja päivittäminen onnistuvat tietoturvallisesti selaimella tai mobiilisovelluksella.

Lue lisää »
15.05.2019

Apotti käytössä myös nuorten palveluissa Vantaalla

Apotti-järjestelmän käyttöönotto on kokonaisuudessaan edennyt suunnitelmien mukaisesti. Virheilmoitusten määrä on ollut odotettua alhaisempi. Tilannetta seurataan aktiivisesti. Vantaalla Nuortenkeskus Nupissa Apotti-järjestelmää on harjoiteltu itsenäisesti ja koulutuksissa. Käyttöönottoviikonlopun jälkeen on vielä kerrattu työnkulkuja testiympäristössä koko henkilöstön yhteistilaisuudessa.

Lue lisää »
11.05.2019

Apotti laajeni Vantaalle

Apotti-järjestelmä otettiin Vantaalla käyttöön suurimmassa osassa terveys- ja perhepalveluita sekä vanhuspalveluissa lauantaina 11.5.2019. Apotin käyttäjäkunta laajeni varhain lauantaiaamuna, jolloin 2 300 Vantaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista liittyi järjestelmän piiriin. Käyttöönotto sujui odotusten mukaan.

Lue lisää »
11.05.2019

Apotin käyttöönotto sujui odotetusti

Vantaan kaupungin sosiaali- ja terveystoimi on ottanut käyttöön uuden asiakas- ja potilastietojärjestelmän Apotin kello 4.00. Järjestelmän käyttöönotto sujui suunnitelmien mukaisesti.

Lue lisää »
04.04.2019

Miten Apotti muuttaa kotihoitoa?

Apotti on mukautettava asiakas- ja potilastietojärjestelmä, joka on rakennettu työvälineeksi sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille. Järjestelmän rakennustyössä on ensin selvitetty eri työtehtävien ja palvelujen työnkulut, millaista tietoa halutaan järjestelmässä näkyvän ja miten tietoa halutaan seurata. Sen jälkeen on pohdittu, millainen järjestelmän toiminnallisuus soveltuu parhaiten tiedon kirjaamiseen, millaisessa muodossa kirjaus toteutetaan, miten se järjestelmään kirjataan sekä miten työnkulun ohjaavuutta erilaisiin työnkulkuihin rakennetaan.

Lue lisää »
29.03.2019

Integroidun järjestelmän kehitys vie aikaa

Viime päivinä lääkärit ovat esittäneet huolensa Apotin ongelmakohdista. Apotti suhtautuu käyttäjien palautteeseen käytettävyyden haasteista vakavasti. Vaikka järjestelmää on rakennettu usean tuhannen sote-ammattilaisen voimin, niin järjestelmässä on vielä tunnistettuja haasteita, joiden eteen tehdään kovasti töitä. Neljä kuukautta on lyhyt aika isoon toiminnanmuutokseen, jossa tapahtuu muutoksia myös työnkulkuihin. Parhaat hyödyt järjestelmässä tulevat näkyviin vasta useamman vuoden käytön jälkeen, kun toiminnallisuudet on omaksuttu ja ne ovat muokkautuneet käytössä huippuunsa.

Lue lisää »
Arkisto

Sosiaalinen media