07.06.2019

Potilasturvallisuuden varmistamiseksi diagnoosit tarkistaa ammattilainen

Apotti-järjestelmään siirrettiin yli puoli miljoonaa pitkäaikaisdiagnoosia marraskuussa 2018 aiemmasta Uranus järjestelmästä ennen HUS Peijaksen sairaalan käyttöönottoa. Potilasturvallisuuden varmistamiseksi ammattilaisen on ne hyväksyttävä ennen lopullista tallennusta Apotti-järjestelmään eli tiedot löytyvät järjestelmästä, mutta vaativat hyväksynnän.

Lue lisää »
31.05.2019

Ekosysteemi yhteistyössä kehittämässä vammaispalveluiden asiakkaiden osallisuutta

Apotti-ekosysteemi haluaa olla mukana kehittämässä parempia sote-palveluja, eri toimijoiden yhteistyötä ja innovaatiotoimintaa. Apotti, Eteva kuntayhtymä ja Helsingin kaupungin vammaispalvelut osallistuivat syksyllä 2017 Accenturen järjestämään Hackathon-tapahtumaan, jossa Aalto-yliopiston opiskelijat ideoivat ratkaisuja julkisen sektorin haasteisiin.

Lue lisää »
17.05.2019

Maisa – Sosiaali- ja terveyspalvelut sähköisesti mukanasi

Apotin asiakasportaali, Maisa, on sähköisen asioinnin väylä ammattilaisen ja kansalaisen välillä. Maisassa pääset hoitamaan omia sosiaali- ja terveysasioita missä ja milloin vain. Omien tietojen seuranta ja päivittäminen onnistuvat tietoturvallisesti selaimella tai mobiilisovelluksella.

Lue lisää »
15.05.2019

Apotti käytössä myös nuorten palveluissa Vantaalla

Apotti-järjestelmän käyttöönotto on kokonaisuudessaan edennyt suunnitelmien mukaisesti. Virheilmoitusten määrä on ollut odotettua alhaisempi. Tilannetta seurataan aktiivisesti. Vantaalla Nuortenkeskus Nupissa Apotti-järjestelmää on harjoiteltu itsenäisesti ja koulutuksissa. Käyttöönottoviikonlopun jälkeen on vielä kerrattu työnkulkuja testiympäristössä koko henkilöstön yhteistilaisuudessa.

Lue lisää »
11.05.2019

Apotti laajeni Vantaalle

Apotti-järjestelmä otettiin Vantaalla käyttöön suurimmassa osassa terveys- ja perhepalveluita sekä vanhuspalveluissa lauantaina 11.5.2019. Apotin käyttäjäkunta laajeni varhain lauantaiaamuna, jolloin 2 300 Vantaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista liittyi järjestelmän piiriin. Käyttöönotto sujui odotusten mukaan.

Lue lisää »
11.05.2019

Apotin käyttöönotto sujui odotetusti

Vantaan kaupungin sosiaali- ja terveystoimi on ottanut käyttöön uuden asiakas- ja potilastietojärjestelmän Apotin kello 4.00. Järjestelmän käyttöönotto sujui suunnitelmien mukaisesti.

Lue lisää »
Arkisto

Sosiaalinen media

RT @HelDigineuvonta: Helsinkiläinen voi jo käydä tutustumassa Apottin Maisa-portaaliin, jonka käyttöön siirrytään lokakuussa 2020. Maisasta…
#helsinkiläinen voi jo käydä tutustumassa Apottin Maisa-portaaliin, jonka käyttöön siirrytään lokakuussa 2020. Maisasta digineuvojille kertomassa @RiikkaElov @Apotti_hanke #Apotti #maisa...
#Apotti keräsi 120 joululahjaa #Joulupuu-keräykseen lapsille, jotka ovat huostaanotettuna, sijaisperheessä, lastenkodissa tai muuten perhetilanteen vuoksi jäisivät ilman joulupukin tuomisia....
RT @JuhaJolkkonen: Sikiöseulontojen asiakasajanvaraus siirtyy Maisaan ⁦@Apotti_hankehttps://t.co/299S6nwO9R
Sikiöseulontojen asiakasajanvaraus siirtyy Maisaan ⁦@Apotti_hankehttps://t.co/299S6nwO9R
RT @TiinaSavolaine2: @helsinginsote #helsinkiapotti Apotti uutisten äärellä. Panelisteina @SMeripaasi @JuhaJolkkonen @LeenaTurpeinen ja L…
@helsinginsote #helsinkiapotti Apotti uutisten äärellä. Panelisteina @SMeripaasi @JuhaJolkkonen @LeenaTurpeinen ja @LilTerhi Keskustelua vetää parikkalais-punavuorelainen luova johtaja Jani...
RT @riina_sten: Stadin soten johtoa keskustelemassa Apotista. Me mennään uutta kohti ja rohkeasti! Keskustelua vetää loistava @Janicky hel…