Maisa

 

Apotin asiakasportaali, Maisa, on sähköisen asioinnin väylä ammattilaisen ja kansalaisen välillä. Maisassa pääset hoitamaan omia sosiaali- ja terveysasioita missä ja milloin vain. Maisa otetaan asteittain käyttöön loppuvuonna 2018 HUS Peijaksen asiakkailla.

 

”Maisa sähköisen asioinnin portaali tuo julkiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut myös puhelimeesi.”


Voit käyttää Maisaa helposti verkossa tai mobiilisovelluksella.

Mobiilisovellus tulee ladattavaksi IOS- ja Android-sovelluskauppoihin Apotin käyttöönoton yhteydessä. Näin omien sosiaali- ja terveystietojen seuranta helpottuu ja viestintä oman hoitotiimin kanssa onnistuu kätevästi ja tietoturvallisesti.

Maisa muistuttaa tulevista tapaamisista, uusista viesteistä tai vaikkapa valmistuneista tutkimustuloksista. Saat herätteet halutessasi joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai mobiilisovellukseen.

Maisa-portaalissa voit:

• kysyä ammattilaisen neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön
• katsoa ja täydentää sosiaali- ja terveystietojasi
• tarkastella tutkimustuloksia
• tehdä hakemuksen sosiaalihuollon palveluihin
• varata ja peruuttaa aikoja
• vastata kyselyihin ennen vastaanottoa
• täyttää oirekyselyjä
• tallentaa mittaustuloksia omahoidon seurantaa varten
• hyödyntää etävastaanottoa eli videokäyntiä
• pyytää reseptin uusintaa siirtymällä Omakanta-palveluun ilman uutta kirjautumista

Täysi-ikäinen henkilö voi valtuuttaa puolesta-asioinnin omien asioidensa hoitamiseen Maisa-portaalissa toiselle.

Maisa otetaan vaiheittain käyttöön koko Apotin alueella. Osa Maisan toiminnoista, kuten sosiaalihuollon palvelut, otetaan käyttöön Apotin tulevissa käyttöönotoissa. Tällä hetkellä Apotissa ovat mukana HUSin ja Vantaan lisäksi Helsinki, Kirkkonummi, Kauniainen ja Tuusula. Myös Kerava on tehnyt päätöksen Apottiin liittymisestä.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuvat ovat havainnekuvia.