Maisa

 

Apotin asiakasportaali, Maisa, on sähköisen asioinnin väylä ammattilaisen ja kansalaisen välillä. Maisassa pääset hoitamaan omia sosiaali- ja terveysasioita missä ja milloin vain. Maisa otetaan asteittain käyttöön keväällä 2019 HUS Peijaksen ja Vantaan asiakkaille.

 

”Sähköisen asioinnin portaali Maisa tuo julkiset sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut myös puhelimeesi.”


Voit käyttää Maisaa helposti verkossa tai mobiilisovelluksella.

Ensi vaiheessa voit ottaa Apotin sähköisen asioinnin asiakasportaalin käyttöön selaimessa www.maisa.fi. Mobiilisovellus  on myös ladattavissa IOS- ja Android-sovelluskaupoissa. Käyttämällä sähköisen asioinnin portaalia www.maisa.fi tai käyttämällä Maisa mobiilisovellusta omien terveystietojen seuranta helpottuu sekä viestintä oman hoitotiimin kanssa onnistuu kätevästi ja tietoturvallisesti.

Maisa muistuttaa tulevista tapaamisista, uusista viesteistä tai vaikkapa valmistuneista tutkimustuloksista. Saat herätteet halutessasi joko sähköpostilla, tekstiviestillä tai mobiilisovellukseen.

Ensi vaiheessa Maisa-portaalissa voit:

• kysyä ammattilaisen neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön
• katsoa ja täydentää sosiaali- ja terveystietojasi
• tarkastella tutkimustuloksia
• varata ja peruuttaa aikoja
• vastata kyselyihin ennen vastaanottoa
• tallentaa mittaustuloksia omahoidon seurantaa varten
• hyödyntää etävastaanottoa eli videokäyntiä
• pyytää reseptin uusintaa siirtymällä Omakanta-palveluun ilman uutta kirjautumista

Voit valmistautua käynnille kotona täyttämällä hoitoon liittyvät tarkentavat esitieto- ja kyselylomakkeet rauhassa etukäteen.

Täysi-ikäinen henkilö voi valtuuttaa puolesta-asioinnin omien asioidensa hoitamiseen Maisa-portaalissa toiselle.

Maisa otetaan vaiheittain käyttöön koko Apotin alueella. Maisa yhdistää sosiaalihuollon ja terveydenhuollon sähköisen asioinnin yhteen kanavaan. Tällä hetkellä Apotissa ovat mukana HUSin ja Vantaan lisäksi Helsinki, Kirkkonummi, Kauniainen, Kerava ja Tuusula.