Apotti käytössä myös nuorten palveluissa Vantaalla

15.5.2019 Tiedote

Apotti-järjestelmän käyttöönotto on kokonaisuudessaan edennyt suunnitelmien mukaisesti. Virheilmoitusten määrä on ollut odotettua alhaisempi. Tilannetta seurataan aktiivisesti.

Vantaalla Nuortenkeskus Nupissa Apotti-järjestelmää on harjoiteltu itsenäisesti ja koulutuksissa. Käyttöönottoviikonlopun jälkeen on vielä kerrattu työnkulkuja testiympäristössä koko henkilöstön yhteistilaisuudessa.

Nuortenkeskus Nuppi on suunnattu 13−21-vuotiaille vantaalaisille matalan kynnyksen palveluna, jossa on mahdollista keskustella yksin ja koko perheen voimin nuorten omasta jaksamisesta, perhetilanteesta, mielenterveydestä, pelaamisesta, kouluasioista ja kaverisuhteista. Luottamuksellisten keskustelujen avulla sovitaan yhdessä nuorten kanssa sopivista ratkaisutoimista.
Nupissa Apottiin siirtyivät asiakkuuden avaukset, käyntikirjaukset ja ajanvaraukset.

− Alkuun uuden järjestelmän käyttöönotto saattaa vähän hidastaa toimintaa, mutta hiljalleen pääsemme asiakastyössä normaalille tasolle. Valtaosa asiakkaistamme tulee ajanvarauksella, mutta jo alkuviikosta on saatavilla myös avoimia vastaanottoaikoja, Nuortenkeskus Nupin sosiaaliohjaaja ja Apotti tukihenkilö Merianna Martikainen kertoo.

Apotin myötä myös yhteistyö eri yksiköiden välillä paranee.

− Apotti tuo mukanaan verkostomaisen työnotteen. Sen avulla voidaan tehdä tiiviimpää yhteistyötä toisen yksikön työntekijöiden kanssa, kun voimme yhdestä järjestelmästä varata yhteisen ajan molempiin yksiköihin, Martikainen iloitsee.

Tilaa Apotin uutiskirje