Maisa on jo kolmevuotias!

12.3.2022 TiedoteMaisa

Apotin Maisa-asiakasportaali avattiin kansalaisten käyttöön kolme vuotta sitten. Palvelun käyttäjämäärä on kasvanut huimasti kuluneen vuoden aikana: kun vuosi sitten käyttäjiä oli noin 245 000, nyt on ylitetty jo 700 000:n käyttäjän rajapyykki.

Maisan avulla sosiaali- ja terveydenhuollon asiointi sujuu turvallisesti ajasta tai paikasta riippumatta. Sen kautta voi muun muassa hallinnoida ajanvarauksia, osallistua etävastaanotolle, viestitellä sote-ammattilaisten kanssa ja asioida lapsen tai iäkkään läheisen puolesta. Maisa on tällä hetkellä käytössä Helsingin, Kauniaisten, Keravan, Vantaan sekä HUS Helsingin yliopistollisen sairaalan palveluissa.

Maisaa voi käyttää verkkoselaimella ja mobiilisovelluksella. Kirjautuminen Maisaan tapahtuu vahvaa tunnistautumista käyttäen. Mobiilisovellusta voi ensimmäisen kirjautumisen jälkeen käyttää myös esimerkiksi myös PIN-koodilla tai sormenjälki- tai kasvojentunnistuksella.

– Maisan mobiilisovelluksen käyttö on ollut mukavassa kasvussa, ja nyt jo noin puolet asiakkaista käyttää Maisaa mobiilisti, kertoo Business Manager Riikka Elovaara Apotista. – Mobiilisovelluksen asiakastyytyväisyys on myös hyvällä tasolla, esimerkiksi iOS-laitteilla keskiarvo on tällä hetkellä 4,1 asteikolla 1–5.

Elovaara haluaa kiittää kaikkia Maisan käyttäjiä ja kertoo, että palvelua kehitetään jatkuvasti.

– Kehitämme asiakaskokemusta aktiivisesti käytettävyysasiantuntijoiden ja yhteistyökumppaneidemme kanssa. Kevään aikana on tulossa myöskin asiakastyytyväisyyskysely Maisan selainkäyttäjille.

 

Voit tutustua Maisaan tarkemmin täältä.

Maisa-mobiilisovellus on saatavilla Android- ja iOS-käyttöjärjestelmille puhelimen sovelluskaupasta.

Tilaa Apotin uutiskirje