Maisa-asiakasportaali on uudistunut

8.3.2021 TiedoteMaisa

Apotti-järjestelmään luotu Maisa-asiakasportaali on uudistunut: asiakasportaalin ulkoasua on selkiytetty ja käytettävyyttä parannettu.

Maisan käytettävyyden kehitystyössä on huomioitu erityisesti palvelun saavutettavuus ja sitä on testattu yhteistyössä saavutettavuuden varmistamiseen erikoistuneen Annanpuran kanssa. Erityisesti on kiinnitetty huomiota näkö-, kuulo- tai muistiongelmien kanssa painivien asiakkaiden tarpeisiin. Maisa-asiakasportaalin käytettävyyttä on parannettu tiiviissä yhteistyössä Apotin asiakasorganisaatioiden ja järjestelmätoimittaja Epicin kanssa.

− Hyvä asiakasportaali on selkeä, ymmärrettävä, luotettava ja tarjoaa käyttäjälleen turvallisen käyttäjäkokemuksen, Apotin käytettävyysasiantuntija Petri Mannonen kiteyttää.

Käyttäjäkokemus paranee

Uudistus parantaa myös käyttäjäkokemusta. Jatkossa Maisa-asiakasportaalin käyttäjä näkee Maisan kotisivulla samassa uutisvirrassa sekä omat tietonsa että niiden henkilöiden tiedot, joiden puolesta hän asioi. Lisäksi mobiilin ja selainversion ulkoasut yhdenmukaistuvat ja mobiiliversion sisällöt laajenevat vastaamaan selainversion sisältöjä, mikä sujuvoittaa käyttöä entisestään.

Palvelun valikkorakenne uudistuu ja yleisimmät toiminnot ovat näkyvissä pikavalintoina, joita käyttäjä voi muokata itselleen sopiviksi. Valikkorakenteeseen tulee myös hakutoiminnallisuus, joka helpottaa palvelun käyttöä.

Tilaa Apotin uutiskirje