STM:n suunnittelemat muutokset asiakastietolakiin vaarantavat asiakas- ja potilasturvallisuutta 16.05.2018

Muutokset asiakastietolakiin vaarantavat asiakas- ja potilasturvallisuutta

Sote-uudistus on keskusteluttanut julkisuudessa paljon. Yksi äärimmäisen tärkeä asia on kuitenkin jäänyt keskustelussa huolestuttavasti varjoon: Sosiaali- ja terveysministeriö on yllättäen positiivisesta lausuntopalautteesta huolimatta esittämässä perustavanlaatuisia muutoksia esitykseen uudeksi asiakastietolaiksi.

Lue lisää »
30.04.2018

Apotin sähköinen asiakasportaali sai nimekseen Maisa

Apottiin kuuluu sähköinen asiakasportaali, jossa kuka tahansa voi hoitaa omia tai perheensä asioita ajasta ja paikasta riippumatta. Portaalia voi käyttää internet-selaimen kautta tai mobiilisovelluksella. Näin omien sosiaali- ja terveystietojen seuranta ja viestintä oman hoitotiimin kanssa onnistuvat kätevästi ja tietoturvallisesti.

Lue lisää »
26.04.2018

Selvitys: Millaisia kokemuksia sosiaalihuollon ammattilaisilla on Apotti-järjestelmän kehittämiseen osallistumisesta?

Apotti-järjestelmän rakentamis- ja kehittämistyöhön on osallistunut satoja sosiaalihuollon ammattilaisia. Susanna Kalliola teki Helsingin yliopiston käytäntötutkimuksenaan selvityksen siitä, minkälaisia kokemuksia sosiaalihuollon ammattilaisilla on kehittämisessä mukanaolosta.

Lue lisää »
23.04.2018

Apotti tulee koko Uudenmaan maakuntaan

Lue Juha Jolkkosen ja Leena Turpeisen blogikirjoitus! Heidän mukaansa Apotti on tärkein sote-palvelujen uudistamisen ja digitalisaation edistämisen muutoshankkeista Suomessa tällä hetkellä. Apotti on tärkeä Uudenmaan maakunnan onnistumiselle.

Lue lisää »
20.04.2018

Apotin Healthy Planet -osio on täysin uudentyyppinen työkalu sosiaali- ja terveydenhuoltoon

Apotti-järjestelmän osio nimeltä Healthy Planet on herättänyt erityistä innostusta sote-ammattilaisten keskuudessa. Apotin sovelluskehittäjä Mari Sormunen ja Apotti-asiantuntija Kristian Siekkinen kertovat, mistä innostus kumpuaa.

Lue lisää »
Apotti-koulutushahmoja 22.03.2018

Apotti-koulutusten suunnittelussa on huomioitu aiempien käyttöönottojen kokemukset

Apotin koulutustiimillä pitää kiirettä tämän kevään ja kesän aikana. Edessä on muun muassa koulutusmateriaalin tuottamista, koulutusympäristön rakentamista ja koulutusten järjestämistä. Ennen Apotin ensimmäistä käyttöönottoa järjestelmän käyttäjiksi koulutetaan kuuden viikon aikana noin 4500 sote-ammattilaista.

Lue lisää »
Arkisto

Sosiaalinen media